Marketing RSS portal - Online Marketing nieuws

Volg het laatste Online Marketing nieuws met de Marketing RSS portal.

De Marketing wereld ontwikkelt zich in rap tempo. Vooral online gaan deze ontwikkeling razend snel.

Bij blijven op het gebied van e-commerce, social media, zoekmachine marketing (SEM, SEO) en vele andere online marketing disciplines
is essentieel, maar erg tijdrovend.

De Marketing RSS portal biedt actuele online marketing nieuws feeds aan van verschillende betrouwbare marketing bronnen.
Door het bundelen van deze bronnen kan in korte tijd het laatste online marketing nieuws gevolgd worden.

Naast actueel online marketing nieuws biedt deze portal ook een aantal interessante online marketing links.

Gebruik de Marketing RSS portal en blijf up-to-date!

Afgelopen jaar vierden we de 20ste verjaardag van de PlayStation. Velen gingen het Japanse bedrijf voor en faalden na hun eerste console uit te hebben gebracht… Waar ging het mis? Betere vraag: waar ging het bij Sony juist wel goed?

07-12-2015 06:26

Het klinkt ons iedere keer weer als muziek in de oren, de woorden: ‘je mag je mobiele abonnement verlengen!’. Maar dan komt de grote vraag, wat ga je kiezen?

01-07-2015 16:31

Als het gaat om snel internet dan hoeft ons land niet veel landen voor zich te dulden. Met 14 Mbps staan we op een de vierde plaats. Lees hier meer.

26-10-2014 06:26

In het tweede deel van het interview van onze collega van ZDNet met Steve Ballmer spreekt hij over opvolging, de balans tusen hardware en software en waarom IBM niet bepaald het grote voorbeeld is van Microsoft.

27-08-2013 09:00

Bij praktisch iedere website (ook bij die van jou) komt het nog wel eens voor dat pagina’s om een bepaalde reden niet meer bestaan. Wanneer een bezoeker dan een dergelijke pagina bezoekt krijgen ze een zogenaamde 404-pagina te zien. Dit is natuurlijk niet goed en de kans is zeer groot dat die ...

13-11-2019 09:57

Regelmatig ontvang ik mailtjes met de volgende vraag: Een tijdje geleden heb ik mijn website online gezet. Maar wanneer ik zoek in Google dan worden mijn pagina’s niet gevonden. De strekking van dit soort vragen is dus eigenlijk, Google vertoont mijn pagina’s niet. De redenen hiervoor kunnen uit...

04-11-2019 11:24

Op regelmatige basis spreek ik ondernemers die trots aangeven dat ze een mooie domeinnaam hebben geregistreerd en waarmee ze verwachten dat ze daar hoog mee gaan scoren in Google. Het idee erachter is dan vaak als volgt: Mijn huidige website is schoenen.nl. Echter verkoop ik ook kinderschoenen. Is h...

28-10-2019 21:58

Waarschijnlijk ken je de verschillende verhalen wel van Zappos en hoe zij met klantgerichtheid omgaan (zo niet, lees deze 10 verhalen van Zappos maar eens). Praktisch elke ondernemer raakt vaak geïnspireerd door dergelijke verhalen, en probeert een dergelijke cultuur vaak ook zelf te introduceren b...

09-10-2019 10:27

Meer over het SEOguru ‘Search analytics Classification and Optimization system’ (SCO) Het afgelopen jaar heb ik een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven die al een redelijk tot goed draaiende website hebben, onder mijn begeleiding in kunnen zetten op een serieuze stap voorwaarts in de or...

01-02-2019 12:11

Dit artikel is op 25 mei 2018 na nieuwe inzichten verder uitgebreid en aangescherpt. Afgelopen weekend heb ik een SEO training gegeven bij een vertaalbureau in Hoofddorp. Vertalers zijn tekstschrijvers, dus ik heb mijn SEO training voor tekstschrijvers als uitgangspunt genomen. Er is echter wel iets...

03-04-2018 12:22

Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites Dit is het tweede deel uit de serie waarin we Search Analytics-data ontsluiten vanuit de Google Search Console en via een geavanceerd dashboard kunnen presenteren en analyseren. In onderhavig deel 2 zullen we een stevige s...

09-08-2017 17:46

Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites In twee delen zal ik laten zien hoe we op basis van gegevens uit de Google Search Console en uit Google Analytics relatief eenvoudig een dashboard kunnen creëren waar we alle voor SEO relevante data prachtig in beeld krij...

22-06-2017 12:04

In een wereld waarin het consumentenvertrouwen lager is dan ooit, gebruikers blind lijken voor advertenties en het gebruik van adblockers toeneemt, lijkt het steeds lastiger te worden om de aandacht te pakken. Op de 9e editie van Emerce Digital Marketing Live werd duidelijk hoe merken dit vandaag de...

02-07-2019 16:21

Collega’s Melanie Exmann en Tom Veenhuijsen hebben gisteravond een IAB Programmatic Talent Award gewonnen. Melanie Exmann mocht de prijs voor Data Hero in ontvangst nemen en Tom Veenhuijsen die voor Campaign Manager. Het winnen van de awards betekent een mooie opsteker voor dit duo dat al een ...

14-06-2019 11:24

Viewability, ad fraud en brand safety zijn logischerwijs belangrijke onderwerpen voor adverteerders. Daarom organiseerden wij 9 mei de InVision Launchdag. InVison is de eerste tool die verschillende databronnen, waaronder die van onze partners, combineert om zodoende tot scherp inzicht te komen in i...

10-05-2019 14:35

Trots zijn we op onze collega Bert van Dijk! Hij werd gisteravond bij de Bing Partner Awards verkozen tot EMEA Influencer of the Year! Bert begon zes jaar geleden als trainee bij Traffic4u en heeft zich in deze periode ontwikkeld van junior consultant naar Product Manager Search. Bert is verantwoord...

21-02-2019 12:21

Geschatte leestijd: 4 minuten Data Driven Performance Advertising. Een flinke mond vol, maar geen enkel probleem voor de bezoekers van Emerce Performance in Pakhuis de Zwijger vorige week donderdag. Mijn collega’s Arianne en Tije stonden daar in de keynote-zaal het belang van data voor perfo...

14-11-2019 13:33

Geschatte leestijd: 9 minuten Als online marketeer ben je altijd op zoek naar de juiste balans om het marketingbudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Je vraagt je af: hoe worden zoveel mogelijk bezoekers en/of conversies binnengehaald tegen zo laag mogelijke kosten? Kies je voor de lange term...

23-10-2019 14:24

Geschatte leestijd: 11 minuten Aandacht en euro’s: álle merken en organisaties willen dat van hun doelgroepen. Maar dat krijg je niet zomaar, in dit tijdperk van constante veranderingen en onafgebroken prikkels. Wil je dat jouw merk (of dienst) meer top-of-mind wordt, dan moet je je doelgroepen...

23-09-2019 16:06

Geschatte leestijd: 5 minuten In mijn vorige blog over UTM-tagging in Facebook Ads legde ik uit dat het verre van optimaal is om de default instellingen te gebruiken. En inderdaad, honderden social media links voorzien van UTM-tagging zodat de informatie goed binnenkomt in Google Analytics is een ...

12-09-2019 16:25

Consumenten gebruiken steeds vaker de smartphone om online te shoppen, maar echt zaligmakend is het nog niet. Zo wil de mobiele shopper vandaag de dag een betere zoekfunctie en duidelijkere productfoto’s. Ook het feit dat het allemaal op een (te) klein scherm gebeurt, is iets wat sommigen erva...

13-11-2019 11:59

INretail, de branchevereniging voor ondernemers in de non-foodretail, wil dat de btw-heffing op goedkope pakketjes uit China eerder wordt ingevoerd. Voor nu staat de heffing gepland voor het jaar 2021, maar INretail wil dat dit over twee maanden al wordt ingevoerd. De oproep is onderdeel van een bra...

12-11-2019 13:41

Aftersocks begon als een leuk project, maar met ruim 27.000 orders in de eerste drie maanden is het uitgegroeid tot een serieus bedrijf. Vooral vanuit de zakelijke hoek stromen de aanvragen binnen. “We hebben nu al klanten uit drie continenten. En dit is pas het begin”, aldus medeopricht...

11-11-2019 14:10

Binnen een paar maanden wil Bol.com kleding verkopen. Dat doet het in beperkte mate al, maar de webwinkel wil deze branche hevig bestormen, om zich alvast te kunnen verdedigen tegen de komst van Amazon in Nederland. Barst volgend jaar de strijd los tussen Bol.com, Amazon en Zalando? Bol.com heeft ze...

11-11-2019 09:27