Marketing RSS portal - Online Marketing nieuws

Volg het laatste Online Marketing nieuws met de Marketing RSS portal.

De Marketing wereld ontwikkelt zich in rap tempo. Vooral online gaan deze ontwikkeling razend snel.

Bij blijven op het gebied van e-commerce, social media, zoekmachine marketing (SEM, SEO) en vele andere online marketing disciplines
is essentieel, maar erg tijdrovend.

De Marketing RSS portal biedt actuele online marketing nieuws feeds aan van verschillende betrouwbare marketing bronnen.
Door het bundelen van deze bronnen kan in korte tijd het laatste online marketing nieuws gevolgd worden.

Naast actueel online marketing nieuws biedt deze portal ook een aantal interessante online marketing links.

Gebruik de Marketing RSS portal en blijf up-to-date!

Afgelopen jaar vierden we de 20ste verjaardag van de PlayStation. Velen gingen het Japanse bedrijf voor en faalden na hun eerste console uit te hebben gebracht… Waar ging het mis? Betere vraag: waar ging het bij Sony juist wel goed?

07-12-2015 06:26

Het klinkt ons iedere keer weer als muziek in de oren, de woorden: ‘je mag je mobiele abonnement verlengen!’. Maar dan komt de grote vraag, wat ga je kiezen?

01-07-2015 16:31

Als het gaat om snel internet dan hoeft ons land niet veel landen voor zich te dulden. Met 14 Mbps staan we op een de vierde plaats. Lees hier meer.

26-10-2014 06:26

In het tweede deel van het interview van onze collega van ZDNet met Steve Ballmer spreekt hij over opvolging, de balans tusen hardware en software en waarom IBM niet bepaald het grote voorbeeld is van Microsoft.

27-08-2013 09:00

Google heeft op 10 september bekend gemaakt dat het nofollow attribuut, wat geïntroduceerd werd in 2005, op de schop gaat (lees zeker verder wat dit voor jouw SEO betekent). Daarnaast hebben ze een 2-tal nieuwe attributen geïntroduceerd (rel="sponsored" en rel="ugc") die ons het leven makkelijker ...

13-09-2019 10:30

Hoewel LinkedIn het beste sociale netwerk is voor B2B-bedrijven om te netwerken en het zeer effectief is voor het genereren van leads, is de kans groot dat je niet altijd even veel tijd hebt om te investeren in LinkedIn marketing. Of je nu een groot netwerk op LinkedIn hebt of een beginneling bent, ...

30-04-2019 08:30

De afgelopen periode krijgen steeds meer accounts de mogelijkheid om Responsive Search Ads (RSA) toe te passen. In dit artikel leg ik je graag uit wat dit soort advertenties zijn en wat hier de voordelen van zijn. Zoals gezegd is het nog niet voor alle accounts mogelijk om Responsive Search Ads toe ...

25-04-2019 08:30

Veel mensen zien LinkedIn als een Social Media tool waarmee ze bereik kunnen creëren. Dit is vergelijkbaar met Facebook, waar ze content kunnen posten om mensen te inspireren en te raken. Dit is allemaal waar 😉 En… vergeet niet dat de koper zich anno 2019 zelf steeds meer oriënteert op het in...

24-04-2019 08:30

Meer over het SEOguru ‘Search analytics Classification and Optimization system’ (SCO) Het afgelopen jaar heb ik een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven die al een redelijk tot goed draaiende website hebben, onder mijn begeleiding in kunnen zetten op een serieuze stap voorwaarts in de or...

01-02-2019 12:11

Dit artikel is op 25 mei 2018 na nieuwe inzichten verder uitgebreid en aangescherpt. Afgelopen weekend heb ik een SEO training gegeven bij een vertaalbureau in Hoofddorp. Vertalers zijn tekstschrijvers, dus ik heb mijn SEO training voor tekstschrijvers als uitgangspunt genomen. Er is echter wel iets...

03-04-2018 12:22

Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites Dit is het tweede deel uit de serie waarin we Search Analytics-data ontsluiten vanuit de Google Search Console en via een geavanceerd dashboard kunnen presenteren en analyseren. In onderhavig deel 2 zullen we een stevige s...

09-08-2017 17:46

Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites In twee delen zal ik laten zien hoe we op basis van gegevens uit de Google Search Console en uit Google Analytics relatief eenvoudig een dashboard kunnen creëren waar we alle voor SEO relevante data prachtig in beeld krij...

22-06-2017 12:04

In een wereld waarin het consumentenvertrouwen lager is dan ooit, gebruikers blind lijken voor advertenties en het gebruik van adblockers toeneemt, lijkt het steeds lastiger te worden om de aandacht te pakken. Op de 9e editie van Emerce Digital Marketing Live werd duidelijk hoe merken dit vandaag de...

02-07-2019 16:21

Collega’s Melanie Exmann en Tom Veenhuijsen hebben gisteravond een IAB Programmatic Talent Award gewonnen. Melanie Exmann mocht de prijs voor Data Hero in ontvangst nemen en Tom Veenhuijsen die voor Campaign Manager. Het winnen van de awards betekent een mooie opsteker voor dit duo dat al een ...

14-06-2019 11:24

Viewability, ad fraud en brand safety zijn logischerwijs belangrijke onderwerpen voor adverteerders. Daarom organiseerden wij 9 mei de InVision Launchdag. InVison is de eerste tool die verschillende databronnen, waaronder die van onze partners, combineert om zodoende tot scherp inzicht te komen in i...

10-05-2019 14:35

Trots zijn we op onze collega Bert van Dijk! Hij werd gisteravond bij de Bing Partner Awards verkozen tot EMEA Influencer of the Year! Bert begon zes jaar geleden als trainee bij Traffic4u en heeft zich in deze periode ontwikkeld van junior consultant naar Product Manager Search. Bert is verantwoord...

21-02-2019 12:21

Geschatte leestijd: 5 minuten In mijn vorige blog over UTM-tagging in Facebook Ads legde ik uit dat het verre van optimaal is om de default instellingen te gebruiken. En inderdaad, honderden social media links voorzien van UTM-tagging zodat de informatie goed binnenkomt in Google Analytics is een ...

12-09-2019 16:25

Geschatte leestijd: 8 minuten In deel 1 van deze blogreeks gingen we in op het verschil van Smart Display campagnes en reguliere display campagnes. In dit deel doorlopen we het proces van de creatie van een Responsive Display advertentie. Een Responsive Display advertentie is te gebruiken in een S...

05-09-2019 15:35

Geschatte leestijd: 6 minuten Meten = weten zegt collega Tije altijd. Dat geldt ook voor Facebook Ads. Dat het goed implementeren van de Facebook pixel essentieel is, weet je natuurlijk allang. Daarnaast is het belangrijk dat er conversies gemeten worden op jouw website met Google Tag Manager en G...

04-09-2019 06:35

Geschatte leestijd: 5 minuten Met Smart Display Campagnes heeft Google de mogelijkheden voor adverteren op het Google Display netwerk de afgelopen periode flink doorontwikkeld. En dit heeft ons geen windeieren gelegd. Als bureau zijn we volledig ondergedompeld in de wereld van Smart Creatives en ...

27-08-2019 10:46

Ecommerce is niet langer alleen het speelveld van consumenten, ook bedrijven vullen hun winkelwagen steeds vaker online. Bijna 40 procent van de ondernemingen in ons land heeft het afgelopen jaar online een bestelling geplaatst voor het bedrijf. B2b ecommerce is sterk in opkomst. Webwinkels die (all...

19-09-2019 15:02

De nieuwe Twinkle100 is uit en zoals verwacht staan Bol.com en Coolblue weer eenzaam bovenaan. Interessanter is de ontwikkeling van online supermarkten en bouwmarkten. Deze twee type spelers lieten het afgelopen jaar een indrukwekkende groei zien. Elk jaar verschijnt weer de Twinkle100, een overzich...

19-09-2019 13:33

De NPS, oftewel Net Promoter Score, van Nederlandse webwinkels blijft fors achter ten opzichte van veel andere landen. Waar het wereldwijd gemiddelde op 30 ligt, scoren online shops uit ons land een 20 op wat voor veel webwinkels een heilige graadmeter is. Tal van webwinkels zweren bij een zo hoog&#...

17-09-2019 16:04

Slechts 19 procent van de Nederlandse consumenten is bereid om wat extra’s te betalen, zodat een online bestelling op een duurzame manier geleverd kan worden. En dat terwijl duurzaamheid momenteel zo’n hot topic is, onder zowel consumenten als webwinkels. Het zo min mogelijk uitstoten va...

17-09-2019 14:46