Marketing RSS portal - Marktonderzoek

Volg de laatste Marktonderzoek cijfers, ontwikkelingen en trends met de Marketing RSS portal.

Kennis is macht. Zeker bij marktonderzoek!

Het bijhouden van kennis kan veel tijd in beslag nemen, en tijd is kostbaar.

De Marketing RSS portal biedt actuele marktonderzoek nieuws feeds aan van verschillende betrouwbare bronnen.
Door het bundelen van deze bronnen kun je in korte tijd de laatste cijfers, trends en ontwikkelingen volgen.

Naast actueel marktonderzoek nieuws biedt deze portal ook een aantal interessante marktonderzoek links.

Gebruik de Marketing RSS portal en blijf up-to-date!

De RSS feed van MarketResponse kan op dit moment helaas niet worden getoond. Probeer het later nog een keer.

Vorig jaar rondom deze tijd ontstond enige beroering in de mediawereld naar aanleiding van de ANA-papers. Eén van de pijnpunten die de ‘Amerikaanse’ BVA in de zomer van 2016 aan het licht bracht is het gebrek aan transparantie in de huidige advertentiemarkt. Het zou volgens het onderzoeksbureau...

10-08-2017 12:26

Je kan zeggen wat je wilt, maar de meest recente campagne van SIRE houdt de vakantiegemoederen flink bezig. Met de vraag of wij onze jongens wel genoeg jongens laten zijn, zwengelt de ideële stichting in een korte tijd een flinke discussie aan. Voorstanders herkennen het probleem en geven de linkse...

28-07-2017 15:50

Naar aanleiding van deze post op LinkedIn ben ik ‘s in de wereld van de online respondentwerving gedoken. De vraag bij de post in kwestie was waar het heen gaat met het onderzoeksvak als respondenten worden geworven om tegen betaling zoveel mogelijk enquêtes in te vullen. Het belangrijkste bezwaa...

20-07-2017 21:38

Vorig jaar publiceerde VINEX de eerste cijfers van het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO), maar dat was slechts een opmaat naar de volledige rapportage die vandaag is uitgekomen. De database is eindelijk compleet door de toevoeging van de global mediabrands zoals Facebook, Google en Twitter. ...

19-07-2017 18:16

Onlangs hebben we ons kwantitatieve team uitgebreid met twee nieuwe aanwinsten. Anouk Tramper, net klaar met maar liefst twee studies, werkt sinds juli bij ons als junior onderzoeker. Met haar achtergrond in Industrieel Ontwerpen én Marketing is ze een waardevolle toevoeging voor het team. Wensen e...

08-08-2017 14:53

Dat we het leuk vinden om ook buiten werktijd als collega’s samen iets te doen is wel duidelijk. Hoe leuk is het dan om dat te combineren met een goed doel! In september gaat een team van maar liefst tien Rockies haar sportieve talent inzetten voor Dance4Life tijdens de Dam tot Damloop. Op dit mo...

01-08-2017 12:45

Voor het eerst van mijn leven mocht ik een hackathon begeleiden. Eentje bij mijn favoriete marktonderzoekbureau nog wel! Het doel van de sessie was concrete en kansrijke ideeën te genereren om gamification in ons werk toe te passen (voor deelnemers aan onderzoek, onze opdrachtgevers en voor onszelf...

17-07-2017 11:49

Wat doet Nederland nou eigenlijk allemaal online? En hoe heeft dit zich ontwikkeld in de afgelopen tien jaar? Al een decennium helpen we met ons What’s Happening Online? onderzoek onze relaties aan inzichten op het gebied van het gebruik van internet, social media, e-commerce en aanverwante onderw...

04-07-2017 15:44

Je trekt de voordeur achter je dicht en stapt in je Uber naar het vliegveld voor een weekendje Rome. Daar aangekomen stap je in de Car2Go die je met de app hebt gereserveerd om zelf van vliegveld naar je hotel te rijden. De ‘on-demand’ economie heeft het concept mobiliteit compleet veran...

14-08-2017 00:00

De tijd dat consumenten konden kiezen tussen een cola, limonade of water is allang voorbij. Door forse concurrentie en consumenten die steeds meer op zoek zijn naar nieuwe, spannende smaken moeten frisdrankmerken nieuwe momenten van groei vinden. Waar zijn deze momenten te vinden?  

07-08-2017 00:00

Consumenten kunnen in de reisbranche met een paar clicks hun volledige vakantie in elkaar zetten. Belangrijke informatie over vliegtickets, hotels en volledige vakantiereizen zijn eenvoudig online te vinden. Hoe maken reismerken nu het verschil?

02-08-2017 00:00

Snack-merken proberen op allerlei manieren het snack-moment te herdefiniëren. Want steeds vaker moeten ze opboksen tegen de digitale verleider, de smartphone..

26-07-2017 00:00

Six trends reshaping luxury travel in 2017 and beyond!Read the Protected: THE FUTURE OF LUXURY TRAVEL Consumer Trend Briefing from trendwatching.com »

08-05-2017 19:03

Join us as we bring 2016: BACK FROM THE DEAD to uncover innovations, insights and trend-driven opportunities that have a whole lot of life left in them.Read the 2016: BACK FROM THE DEAD Consumer Trend Briefing from trendwatching.com »

03-02-2017 16:01

5 actionable, delight-inducing trends to run with NOW.Read the 5 African Trends for 2017 Africa Trend Bulletin from trendwatching.com »

20-01-2017 16:58

5 actionable Asian trends to inspire your 2017 innovations.Read the 5 Asian Trends for 2017 Asia Trend Bulletin from trendwatching.com »

17-01-2017 11:24